Skip to content

Gazdasági Csoport

A szakmai egység a pénzügyi, gazdasági és munkaügyi adminisztrációs, valamint a technikai feladatokat látja el.

Gondoskodik az oktatás-nevelési intézményekben a gyermekek közétkeztetésének biztosításáról (konyhai feladatok ellátása, gondoskodás az étkeztetés higiénés feltételeiről, pénzügyi-gazdasági adminisztráció).

Szakmai Egység vezetője

Gazdasági ügyintézők

  • Nyíregyháziné Drexler Helga
  • Óvári Gábor Lászlóné
  • Szabadosné Szigeti Mónika
  • Vrezgó Melinda
  • Populás György

Konyhai kisegítők

  • Benkovicsné Horváth Andrea
  • Czeitlinger Istvánné
  • Horváth Margit
  • Horváth Zsigmond Istvánné
  • Lang Pálné
  • Makkainé Darabos Katalin
  • Ráczné Fejes Magdolna
  • Szeifer Kinga
  • Takács Tiborné
  • Temesi Márta
  • Vizer Zoltánné
  • Zeleiné Temes Márta
  • Zoltánné Szűcs Ildikó
Gazdasági koordináció

A gazdasági koordinátor kulcsszerepet tölt be intézményünk működésében. Feladatai közé tartozik a gazdasági csoport irányítása, felügyelete és ellenőrzése, valamint az éves költségvetés megtervezése és nyomon követése. Felelős azért, hogy a rendelkezésre álló forrásokat hatékonyan és szabályosan használjuk fel, biztosítva az intézmény zavartalan működését.

Munkája során figyelemmel kíséri a pénzügyi folyamatokat, a bankszámla- és készpénzforgalmat, valamint a számviteli előírások pontos betartását. Fontos szerepe van a költségvetési tervek és beszámolók elkészítésében, és a belső szabályozási rendszer kialakításában is.

A gazdasági koordinátor felügyeli a beszerzések, karbantartások, üzemeltetési és műszaki feltételek biztosítását, valamint gondoskodik az intézmény vagyonának megóvásáról, annak rendeltetésszerű és takarékos használatáról. Folyamatosan karbantartja az intézmény szerződéseit, nyomon követi azok aktualitását. Emellett kiemelt figyelmet fordít a tűz-, munka- és balesetvédelem betartására is.

Fontos feladata még a közétkeztetés szervezése és ellenőrzése, valamint a leltározás. a selejtezés és a készletnyilvántartás felügyelete. A gazdasági koordinátor aktívan közreműködik az intézményvezető döntéseinek előkészítésében, gazdasági és műszaki területen egyaránt.

Pénzügyi és számviteli feladatok

Az a gazdasági ügyintéző, aki pénzügyi és számviteli feladatokat is ellát, kulcsszerepet tölt be intézményünk gazdasági működésének biztosításában. Feladatai közé tartozik a beérkező számlák kezelése, nyilvántartása, valamint azok tartalmi, formai és számszaki ellenőrzése. Figyelemmel kíséri az ellátmányok elszámolásának határidejét, és gondoskodik a pontos elszámolásról.

Szaktudásával támogatja az intézmény gazdálkodását: gondoskodik a számlák költségfelosztásáról szakfeladat és rovatrend szerint, valamint a kötelezettségvállalási, utalványozási folyamatok során biztosítja az előírt aláírásokat és nyilvántartási adatokat, valamint vezeti a kötelezettségvállalások nyilvántartását.

Fontos feladata még a bevételek és kiadások alakulásának figyelemmel kísérése, valamint a költségvetés tervezéséhez szükséges adatszolgáltatás, különös tekintettel a dologi kiadásokra és intézményi bevételekre. Részt vesz a számlázás előkészítésében, és közreműködik a szerződések kidolgozásában is.

A pénzügyi munkatárs részt vesz az intézményi leltározásokban, egyezteti az elkészült dokumentumokat a főkönyvi adatokkal, elemzi az eltéréseket, és szükség esetén javaslatot tesz az intézményvezető felé a további intézkedések megtételére. Emellett gondoskodik a tárgyi eszközök nyilvántartásának naprakészen tartásáról, és figyelemmel kíséri az eszközökhöz tartozó garancialeveleket.

Rendszeresen kapcsolatot tart az önkormányzat ügyintézőivel, valamint a gazdasági csoport munkatársaival, és részt vesz az időszaki egyeztetésekben (negyedéves, féléves, éves). Jelentős szerepe van a tervezési és zárási munkákban és a pénzügyi beszámolók előkészítésében is, ezekhez adatokat szolgáltat, támogatva a pontos és határidőre történő elszámolást.

Feladatait az intézmény érvényes szabályzatai szerint, a munkafolyamatok által meghatározott és eseti határidők betartásával végzi, miközben gondoskodik a munkaterületéhez kapcsolódó iratok megfelelő kezeléséről és irattározásáról is.

Munkaügyi feladatok

Intézményünkben az a gazdasági ügyintéző, aki munkaügyi feladatokat is ellát, felelős a dolgozókkal kapcsolatos személyügyi adminisztrációért, valamint a bér- és munkaügyi feladatok gördülékeny lebonyolításáért. 

Fontos feladata az új munkavállalók beléptésével kapcsolatos dokumentumok előkészítése. Ellátja a jogviszony, munkaviszony változásához és megszűnéséhez kapcsolódó adminisztratív feladatokat.  Vezeti a közalkalmazotti alapnyilvántartás és a jubileumi- és hűségjutalomhoz kapcsolódó nyilvántartást. Elkészíti a béren kívüli juttatásokhoz kapcsolódó bizonylatokat. 

Fontos szerepe van a munkavállalók tájékoztatásában, a bérjegyzékek és nem rendszeres kifizetések átadásában, valamint a munka- és egészségvédelmi előírások betartásában. Ő intézi a dolgozók egészségügyi vizsgálatait, valamint a közalkalmazotti utazási kedvezményekkel kapcsolatos dokumentációt.

Munkája során naprakészen vezeti a szükséges nyilvántartásokat, gondoskodik a dolgozók munkaügyi dokumentumainak kezeléséről, és biztosítja a jelenléti ívek kiadását, begyűjtését, valamint az adatszolgáltatások teljesítését. Közreműködik a különféle statisztikák és jelentések elkészítésében, a fenntartó és más szervezetek igényei szerint.

Rendszeresen kapcsolatot tart az önkormányzat ügyintézőivel, valamint a gazdasági csoport munkatársaival, és részt vesz az időszaki egyeztetésekben (negyedéves, féléves, éves).

Étkeztetési feladatok

Az a gazdasági ügyintéző kolléga, aki étkeztetési feladatokat is ellát, intézményünk napi működésének egyik fontos pillére. Feladatai közé tartozik a gyermek- és iskolai étkeztetés teljes körű adminisztrációja, a kapcsolódó gazdasági folyamatok lebonyolítása, valamint a szünidei és nyári napközis táborok étkezésének megszervezése.

Munkája során folyamatosan kapcsolatot tart az önkormányzat munkatársaival, az iskolákkal és az intézmény más szervezeti egységeivel. Az iratkezelési szabályzatnak megfelelően intézi a külső és belső levelezést, és önállóan továbbítja az egyeztetett dokumentumokat.

Gondoskodik az étkezést biztosító szállítóval való kapcsolattartásról. Nyilvántartást vezet a tanulók és dolgozók étkezéséről, intézi az étkezési díjak beszedését, elszámolását, és a hiányzások esetén gondoskodik a megfelelő lemondásokról is.

Havi összesítéseket készít az étkeztetés bevételeiről és kiadásairól, teljes körű elszámolást készít, és figyelemmel kíséri a gyermekétkeztetés kereteinek felhasználását.

Telephely

1238 Budapest, Táncsics Mihály utca 45.

Telefon

+36 (1) 286-1059, +36 (1) 286-0010

E-mail

gsz@szgyi23.hu